Δευτέρα 13 Απριλίου 2015

         “Έξυπνες Ασκήσεις…”



Το κάθε παιδί είναι διαφορετικό απ’ολα τα άλλα. Σαν θεραπευτές θα πρέπει να βρούμε το σωστό τρόπο να το προσεγγίζουμε και να το κερδίσουμε. Να βρούμε τον τρόπο το παιδί να κάνει με ευχαρίστηση τις ασκήσεις που βάζουμε ,που δυστυχώς πολλές φορές είναι βαρετές. Υπάρχουν μέρες που τα παιδάκια να μπαίνουν στα γραφεία ή στις αίθουσες μας κρατώντας διαφημιστηκά έντυπα , που δεν έχουν κάτι τρομερό πάνω τους όμως δεν θέλουν να τα αποχωρηστούν. Αυτό όμως που τα τραβά είναι τα χρώματα. 

10 τρόποι που μπορείτε να  χρησιμοποιήσετε τους διαφημιστικούς καταλόγους στην θεραπεία: 

1. Δουλέψτε στην εκμάθηση εντοπισμού των φωνημάτων . Μπορείτε να δημιουργήσετε παιχνίδι μνήμης με τις νέες λέξεις.

2. Με την βοήθεια ερωτήσεων (Σε ποιά ομάδα ανήκει το μαρούλι;) μπορούμε να δουλέψουμε την κατηγοριοποίηση. Μου αρέσει αυτός ο στόχος γιατί μπορούμε να ομαδοποιήσουμε φαγητά υγιεινά και μη. 

3. Ζητάμε ευγενικά!Η εξάσκηση στο να μάθει να ζητάει με ευγενικό τρόπο.

4.Δουλέψτε με την εναλλαγή ρόλων, μπορείτε να υποδιθείτε τον σερβιτόρο ή το πελάτη. Αντιστρέψτε τους ρόλους, κάντε εξάσκηση στο χαιρετισμό, εναλλαγή σειράς, στην ευγένεια και πολλά ακόμα. 

5. Επανεξετάστε διαφορετικά τρόφιμα και ζητήστε απο το παιδί να σας κάνει μια περιγραφη.  Όσο πιο καλά μπορεί να περιγράψει αυτό που θέλει να φάει τόσο καλύτερη θα είναι η παραγγελεία του. 

6. Σαν επαναξιολόγηση του καταλόγου μπορείτε να κάνετε ερωτήσεις τύπου, “Ποιό είναι το αγαπημένο σου φαγητό από το μενού;¨ ¨Γιατί σου αρέσουν οι σαλάτες;¨. 

7.  Χρησιμοποιώντας μια πληθώρα φυλλαδίων και καταλόγων το παιδί εκτίθεται σε νέο και άγνωστο γι’αυτό λεξιλόγιο. Σχολιάστε με το παιδί για τις νέες λέξεις και το νόημα τους. Ο ιδανικός τρόπος για να κατανοήσει τις συγγενoi λέξεις ειναι να δουλέψετε με εικόνες απο το Google. 

8. Μπορείτε να μάθετε στο παιδί την αναλογία και την αξία των χρημάτων. Παρουσιάστε ένα ποσό χρηματων και ανακαλύψτε με το παιδί τι θα μπορούσε να παραγγείλει έχοντας αυτα τα χρήματα στα χέρια του. Μπορείτε να ρωτήσετε “ τι θα μπορούσε να συμβεί αν το παιδί ξεπεράσει τα χρήματα που κρατάει στα χέρια του;” ή άλλες τέτοιου τύπου ερωτήσεις. 

9. Συζητήστε πιθανές καταστάσεις τις οποίες μπορεί να χρειαστεί το παιδί να λύσει χρησιμοποιώντας τους καταλόγους. Για παράδειγμα τι θα συμβεί αν ξεμείνει απο το αγαπημένο του αντικείμενο; Τι θα μπορούσε να κάνει αν έχει μια αλλεργία; Τι θα μπορούσε να πεί στην σερβιτόρα αν δεν του άρεσε το φαγητό;

10. Συζητήστε  τα βήματα που ακολουθούμε  για να πάμε στο σούπερ- μάρκετ ή με την οποία παραγγέλνουμε φαγητό ή το ποτό σε ένα εστιατόριο.  Για παράδειγμα, φυσιολογικά πρώτα παραγγέλνουμε τα ποτά, τα ορεκτικά, το κυρίως πιάτο και στο τέλος το επιδόρπιο.  Επανεξετάζοντας τους καταλόγους και τα φυλλάδια μπορεί να προκύψουν και άλλες δραστηριότητες που να οδηγούν στην αλληλουχία. 



                                                                              Σκριάπα Ελένη
                                                      Ψυχολόγος-  Λογοθεραπεύτρια
                                                Σολωμού 13Α & Περιστάσεως
                                                           Νίκαια, Αθήνα
                                                   logoueuxereia@gmail.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου